AUDIOVISUALS
- Art contemporani: Art modern.
- Efecte òptic: Efecte que fa que percebem la realitat erròneament.
- Art contemporani: Art modern.
- Efecte òptic: Efecte que fa que percebem la realitat erròneament.
- Gènesis: Origen o principi d'alguna cosa.
- Paradoxa: Ensenya una realitat de manera ficticia, ja que és un fet extrany.
- Performance: Actuació artística que serveix per tractar de representar una queixa utilitzant
el cos.
el cos.
- Surrealisme: Moviment artístic d'avantguardia creat al 1924, que s'orienta al volant de la
persecució de l'alliberament de la ment, utilitzant les facultats imaginatives per sobre de la
realitat.
persecució de l'alliberament de la ment, utilitzant les facultats imaginatives per sobre de la
realitat.
- Utopia: Concepció d'un ideal irrealitzable.
CÀMERA
- Calotip: Mètode fotogràfic basat en una paper sensibilitzat que després d'expossar-lo a la
llum, era revel·lat i fixat.
- Càmera estenopeica: És una caixa estancada de llum, amb un únic forat centrat i molt petit
de llum, i un material fotosensible.
- Composició: El que determina l'ordre d'una fotografia o d'un fotomuntatge.
- Contrapicat: Pla que consisteix en enfocar la càmera des d'abaix.
- Cristal·lí: Lents de la càmera.
- Diafragma: Part de la càmera que determina l'obertura, és a dir, la lluminositat.
- Enfocament: Grau de nitidesa en la definició dels controls, la incidència de la llum i els
degradats de colors de la fotografia.
- Enfocament: Grau de nitidesa en la definició dels controls, la incidència de la llum i els
degradats de colors de la fotografia.
- Enquadrament: Imatge que s'ha extret d'una imatge incial de la qual n'és un fragment.
- Exposició: Quantitat de llum representada a la imatge.
- Fora de camp: Tot alló que no es veu, és a dir, l'espai fora del marge fotografiat.
- Fotograma: Cada una de les exposicions pertanyents a una pel·lícula o carret.
- Fotomuntatge: Composició de fotografies i altres elements que creen una nova fotografia.
- Iris: Diafragma.
- Fotograma: Cada una de les exposicions pertanyents a una pel·lícula o carret.
- Fotomuntatge: Composició de fotografies i altres elements que creen una nova fotografia.
- Iris: Diafragma.
- ISO: Sensibilitat de la càmera que ens indica quanta llum necessita per fer una fotografia.
- Longitud focal: Distància entre l'eix central de la lent de la càmera fins al punt on coincideix
la tragectòria entre dos rajos de llum incidents.
- Montura: Enllaç entre la càmera i l'objectiu.
la tragectòria entre dos rajos de llum incidents.
- Montura: Enllaç entre la càmera i l'objectiu.
- Obturador: Mecanisme que controla la llum mentre actua sobre l'emulsió sensible.
- Objectiu: El que volem capturar amb la nostra càmera, és a dir, la part principal de la
imatge.
- Pla: Distància que hi ha entre la càmera amb l'objectiu de la fotografia.
imatge.
- Pla: Distància que hi ha entre la càmera amb l'objectiu de la fotografia.
- Profunditat de camp: Zona que està enfocada dins d'uns límits.
- Punt de vista: Posició des de la qual fem una fotografia.
· Pla contrapicat: El punt de vista de la càmera és inferior al de l'element fotografiat.
· Pla de perfil: L'element fotografiat està de costat.
· Pla de vista d'ocell: El punt de vista de la càmera és quasi o completament zenital a
l'element fotografiat.
· Pla frontal: L'element fotografiat està situat just davant i a la mateixa alçada de la
càmera.
· Pla contrapicat: El punt de vista de la càmera és inferior al de l'element fotografiat.
· Pla de perfil: L'element fotografiat està de costat.
· Pla de vista d'ocell: El punt de vista de la càmera és quasi o completament zenital a
l'element fotografiat.
· Pla frontal: L'element fotografiat està situat just davant i a la mateixa alçada de la
càmera.
· Pla picat: El punt de vista de la càmera és superior al de l'element fotografiat.
· Pla tres quarts: L'element fotografiat està una mica de costat.
· Pla tres quarts: L'element fotografiat està una mica de costat.
- Retina: Pel·lícula de la càmera.
- Rodet: Rotllo de pel·lícula per fotografiar.
PLANS
- Pla conjunt: Mostra un petit grup de persones.
- Pla detall: Mostra un objecte o part d'un objecte.
- Pla general: Mostra una visió global de l'entorn per situar el conjunt dels elements.
- Pla mitjà: Mostra la persona des de la cintura cap amunt.
- Pla sencer: Mostra la figura humana des del cap fins als peus.
- Primer pla: Mostra el rostre sencer.
- Primeríssim pla: Mostra una part del rostre o del cos d'una persona.
PLANS
- Pla conjunt: Mostra un petit grup de persones.
- Pla detall: Mostra un objecte o part d'un objecte.
- Pla general: Mostra una visió global de l'entorn per situar el conjunt dels elements.
- Pla mitjà: Mostra la persona des de la cintura cap amunt.
- Pla sencer: Mostra la figura humana des del cap fins als peus.
- Pla tres quarts o americà: Mostra la figura humana des del cap fins als genolls.
- Primer pla: Mostra el rostre sencer.
- Primeríssim pla: Mostra una part del rostre o del cos d'una persona.
CINEMA
- Contrallum: Ressaltament de la silueta del personatge posant un focus darrere seu.
- Curtmetratge: Producció audiovisual o cinematogràfica que dura menys que el temps mitjà
d'una pel·lícula de producció normal.
- Flashback: Técnica que altera la seqüència cronològica de la història, connectant moments
diferents i traslladant l'acció al passat.
- Frames: Fotogrames.
- Gènere fantàstic: Correspon a les pel·lícules amb temes de fantasia.
- Guió: Història escrita de la idea presa.
- Logotip: Element gràfic que identifica a una entitat pública o privada.
- Moviment de càmera: Moviment per millorar l'estètica i el ritme de l'escena.
· Panoràmica: La càmera està fixa al terra i només es mou sobre el seu propi eix.
· Tràveling: La càmera es desplaça des de terra amb un moviment paral·lel a l'acció.
- Muntatge: Combinació de plans.
. Croma: Consisteix en treure un color de la imatge i reemplaçar-lo per un altre imatge.
· El·lipsis: Accions que duren poc però que es fan entendre a l'especador.
· Muntatge dialèctic: Plans que aporten informació a l'escena.
· Pla seqüència: Hi ha un únic pla que segueix tota l'acció.
- Pel·lícula: Obra d'art cinematogràfica que narra de manera audiovisual una història o un fet.
Es basa en un guió i es projecta a través d'una seqüència d'imatges.
- Raccord: La continüitat dels objectes, vestuaris i escenografies en la mateixa posició quan
es graven escenes en diferents dies.
- Serie B: Projectes que es porten a terme amb un pressupost just o mínim.
- Slager: Subgènere del cinema fanàstic que explica històries amb base realista però a la
vegada fictícies.
- So: Veus, efectes sonors i música.
- Spot: Citat per televisió, és curt però entendor. Està destinat a la publicitat d'un producte o
servei i dura entre 20 i 60 segons.
- Storyboard: Guió dibuixat que consta de tots els plans.
COLORS
- Acromatòpcia: Veure en blanc i negre, i per tant, no poder distingir cap color.
- Additius: Colors els quals la seva barreja crea el color blanc.
- Càlids: Aquells colors que contenen més lluminositat.
- Cercle cromàtic: Crecle de colors que ens permet veure el contrast amb els colors oposats.
- Color: Color és llum. Els diferents tons de colors vénen de la quantitat de llum que rep un
cos.
- Freds: Aquells colors que tenen un mínim de lluminositat.
- Primaris: Groc, cian (blau) i magenta (lila). D'aquets colors provenen tots els altres.
- Secundaris: Verd, taronja i violeta. S'aconsegueixen amb la barreja dels primaris.
- Substractius: Colors els quals la seva barreja crea el color negre.
- Terciaris: Ocre, marró i molts més. Són matisos d'un color, o bé una barreja entre un color
primari i un de secundari.
- To: Color o matis.
PUBLICITAT
- Briefing: Document que recull la informaciò prèvia sobre l'empressa i el producte per tal de
poder iniciar la campanya.
- Codis ètics: Publicitat agressiva, com pot ser el masclisme.
- Economia mental: No deixar de pensar en un producte, necessitar-lo.
- Emplaçament del producte: Col·locació del producte en series de televisió, pel·lícules,
programes, etc.
- Eslògan: Frase breu que resumeix el missatge d'una campanya publicitària i que es
repeteix moltes vegades, fet que ajuda a recordar el producte.
- Estereotip: Personatge ja conegut, que capta l'atenció de l'espectador i l'ajuda a entendre
l'anunci.
- Estratègies: Tàctiques d'emocions creades per arribar al públic.
- Estudi: Estratègia que mostra el procés per demostrar el resultat d'un producte.
- Identificació: Estratègia publicitària on l'espectador d'un anunci s'identifica amb el seu protagonista, de manera que vol consumir el mateix producte.
- Jocs publicitaris: Jocs encarregats per una marca per tal que el seu producte o logo sigui
el centre del joc.
· Advergame: Joc creat expressament per una marca, on el producte és el protagonista i es
pot arribar a veure 30 vegades per minut.
· In-game: Joc existent que conté publicitat d'un producte en els seus decorats.
- Jingle: Cançó publicitària escrita expressament per un anunci.
- Mirada crítica: Intuició de les mentides d'un anunci, envers el producte.
- Persona objecte: Estratègia on s'utilitza una persona per ensenyar el producte.
- Planner: És el director d'estratègia, és a dir, el que planifica el procediment que ha de
seguir un anunci.
- Posicionament: Estratègia que consisteix a determinar en quin espai es col·loca el
producte respecte dels de la competència en la ment del cosumidor.
- Postproducció: Etapa final del rodatge d'un anunci on s'acaba de retocar tot.
- Problema - solució: Estratègia que planteja un problema, el desenvolupa i finalment el
soluciona amb el producte o l'objecte anunciat.
- Públic objectiu: Públic a qui anirà dirigit un anunci.
- Publicitat emocional: Estratègia que consisteix en anunciar un producte utilitzant emocions
lligades al producte en comptes d'arguments racionals. Utilitza un valor afegit, i això fa que no
ens adonem del que ens estàn venent.
- Publicitat enganyosa: Publicitat que indueix els espectador a errors sobre la seva
naturalesa, preu, qualitat, etc.
- Publicitat viral: Publicitat que es transmet per internet de manera semblant a com es
transmet un virus.
- Segmentació: Dividir el públic en diferents parts (per gustos, edat, sexe, interessos, etc) per
a triar al públic objectiu de cada anunci.
- Truc: Estratègia que enganya a l'espectador amagant el que és menys atractiu i posant
objectes o aliments que no són de veritat.
CÒMIC
- Acció fora de camp: Acció que s'imagina l'espectador i que es troba fora de l'enquadrament del dibuix d'un còmic.
- Crossover: Tros d'un còmic on intervenen personatges de diferents series o bé es barregen dos arguments diferents.
- Globus: Espais de la vinyeta on hi trobem el text del còmic, que pot ser una narració, un diàleg d'un personatge o un pensament d'un personatge. També s'anomena fumet.
- Ideograma: Dibuixos d'un còmic.
- Línies cinètiques: Línies que s'utilitzen per donar efecte de moviment a un dibuix.
- Narrativa seqüencial: Cada part dels fets de la història d'un còmic.
- Onomatopeia: Paraula o signe lingüístic que imita i recorda un so o una sensació.
- Vinyeta: Marc o quadre que conté un dels dibuixos d'un còmic.
- Acromatòpcia: Veure en blanc i negre, i per tant, no poder distingir cap color.
- Additius: Colors els quals la seva barreja crea el color blanc.
- Càlids: Aquells colors que contenen més lluminositat.
- Cercle cromàtic: Crecle de colors que ens permet veure el contrast amb els colors oposats.
- Color: Color és llum. Els diferents tons de colors vénen de la quantitat de llum que rep un
cos.
- Freds: Aquells colors que tenen un mínim de lluminositat.
- Primaris: Groc, cian (blau) i magenta (lila). D'aquets colors provenen tots els altres.
- Secundaris: Verd, taronja i violeta. S'aconsegueixen amb la barreja dels primaris.
- Substractius: Colors els quals la seva barreja crea el color negre.
- Terciaris: Ocre, marró i molts més. Són matisos d'un color, o bé una barreja entre un color
primari i un de secundari.
- To: Color o matis.
PUBLICITAT
- Briefing: Document que recull la informaciò prèvia sobre l'empressa i el producte per tal de
poder iniciar la campanya.
- Codis ètics: Publicitat agressiva, com pot ser el masclisme.
- Economia mental: No deixar de pensar en un producte, necessitar-lo.
- Emplaçament del producte: Col·locació del producte en series de televisió, pel·lícules,
programes, etc.
- Eslògan: Frase breu que resumeix el missatge d'una campanya publicitària i que es
repeteix moltes vegades, fet que ajuda a recordar el producte.
- Estereotip: Personatge ja conegut, que capta l'atenció de l'espectador i l'ajuda a entendre
l'anunci.
- Estratègies: Tàctiques d'emocions creades per arribar al públic.
- Estudi: Estratègia que mostra el procés per demostrar el resultat d'un producte.
- Identificació: Estratègia publicitària on l'espectador d'un anunci s'identifica amb el seu protagonista, de manera que vol consumir el mateix producte.
- Jocs publicitaris: Jocs encarregats per una marca per tal que el seu producte o logo sigui
el centre del joc.
· Advergame: Joc creat expressament per una marca, on el producte és el protagonista i es
pot arribar a veure 30 vegades per minut.
· In-game: Joc existent que conté publicitat d'un producte en els seus decorats.
- Jingle: Cançó publicitària escrita expressament per un anunci.
- Mirada crítica: Intuició de les mentides d'un anunci, envers el producte.
- Persona objecte: Estratègia on s'utilitza una persona per ensenyar el producte.
- Planner: És el director d'estratègia, és a dir, el que planifica el procediment que ha de
seguir un anunci.
- Posicionament: Estratègia que consisteix a determinar en quin espai es col·loca el
producte respecte dels de la competència en la ment del cosumidor.
- Postproducció: Etapa final del rodatge d'un anunci on s'acaba de retocar tot.
- Problema - solució: Estratègia que planteja un problema, el desenvolupa i finalment el
soluciona amb el producte o l'objecte anunciat.
- Públic objectiu: Públic a qui anirà dirigit un anunci.
- Publicitat emocional: Estratègia que consisteix en anunciar un producte utilitzant emocions
lligades al producte en comptes d'arguments racionals. Utilitza un valor afegit, i això fa que no
ens adonem del que ens estàn venent.
- Publicitat enganyosa: Publicitat que indueix els espectador a errors sobre la seva
naturalesa, preu, qualitat, etc.
- Publicitat viral: Publicitat que es transmet per internet de manera semblant a com es
transmet un virus.
- Segmentació: Dividir el públic en diferents parts (per gustos, edat, sexe, interessos, etc) per
a triar al públic objectiu de cada anunci.
- Truc: Estratègia que enganya a l'espectador amagant el que és menys atractiu i posant
objectes o aliments que no són de veritat.
CÒMIC
- Acció fora de camp: Acció que s'imagina l'espectador i que es troba fora de l'enquadrament del dibuix d'un còmic.
- Crossover: Tros d'un còmic on intervenen personatges de diferents series o bé es barregen dos arguments diferents.
- Globus: Espais de la vinyeta on hi trobem el text del còmic, que pot ser una narració, un diàleg d'un personatge o un pensament d'un personatge. També s'anomena fumet.
- Ideograma: Dibuixos d'un còmic.
- Línies cinètiques: Línies que s'utilitzen per donar efecte de moviment a un dibuix.
- Narrativa seqüencial: Cada part dels fets de la història d'un còmic.
- Onomatopeia: Paraula o signe lingüístic que imita i recorda un so o una sensació.
- Vinyeta: Marc o quadre que conté un dels dibuixos d'un còmic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario